Uchwała nr 41/11 Senatu Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 28 kwietnia 2011 rokuw sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na stacjonarne i niestacjonarne studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2011/2012
Na podstawie art. 196 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.), § 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 grudnia 2006 r. w sprawie studiów doktoranckich prowadzonych przez jednostki organizacyjne uczelni (Dz.U. z 2007 r. Nr 1, poz. 3, z póź. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego określa następujące zasady i tryb przyjmowania na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2011/2012:
§ 1
Na studia doktoranckie może być przyjęta osoba, która posiada tytuł magistra lub tytuł równorzędny.
§ 2
- Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na poszczególne studia doktoranckie, w ramach limitów przyjęć ustalonych przez Senat UG, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej.
- Limity przyjęć na poszczególne studia określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały: Limity przyjęć na studia doktoranckie w roku akademickim 2011/2012. W uzasadnionych przypadkach, na wniosek Dziekana, Rektor może zwiększyć limit przyjęć.
§ 3
Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.
§ 4
- Przyjęcie kandydatów na I rok studiów doktoranckich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego elementami mogą być: opinia pisemna opiekuna pracy magisterskiej, opinia pisemna przyszłego opiekuna naukowego/promotora pracy doktorskiej, list polecający, rozmowa kwalifikacyjna, egzamin pisemny lub ustny z wybranych dziedzin, dotychczasowe wyniki studiów, dotychczasowe osiągnięcia naukowe i zawodowe, list motywacyjny, bądź też wszystkie z wymienionych form jednocześnie.
- Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne studia doktoranckie – ustalone przez Senat UG, na wniosek rady jednostki organizacyjnej - określa załącznik nr 2: Zasady postępowania rekrutacyjnego na studia doktoranckie w roku akademickim 2011/2012.
§ 5
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego są liczone w skali punktowej.
- O przyjęciu na studia na podstawie postępowania określonego w ust. 1, decyduje liczba uzyskanych punktów.
- Kandydat, który nie uzyskał żadnych punktów w postępowaniu rekrutacyjnym nie może zostać przyjęty na studia doktoranckie .
§ 6
- Osoby niebędące obywatelami polskimi mogą podejmować i odbywać studia doktoranckie na zasadach określonych w art. 43 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r. (Dz. U. Nr 164, poz. 1365) oraz w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. Nr 190, poz. 1406).
- Od osób wymienionych w ust. 1 wymagany jest dyplom ukończenia studiów magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany, zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem studiów magisterskich (jednolitych bądź drugiego stopnia).
§ 7
- Kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie winni złożyć w tekturowej teczce następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia doktoranckie (formularz dostępny na stronie internetowej UG;
- życiorys;
- odpis dyplomu ukończenia studiów lub zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim;
- kserokopię dowodu osobistego, poświadczoną przez komisję rekrutacyjną;
- 3 kolorowe fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle;
- inne dokumenty określone przez jednostkę prowadzącą studia doktoranckie, zgodnie z załącznikiem nr 2;
2. Kandydaci mogą złożyć także inne dokumenty ich zdaniem istotne w procesie rekrutacji.
§ 8
Termin i miejsce składania dokumentów określają Dziekani poszczególnych wydziałów.
§ 9
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powoływana w trybie określonym przez statut. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: kierownika jednostki organizacyjnej (przewodniczącego), kierownika studiów doktoranckich i co najmniej jednego nauczyciela akademickiego, posiadającego tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego.
- Za uczestnictwo w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Rektora.
§ 10
Przedstawiciele samorządu doktorantów mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy, na zasadach określonych przez dziekana.
§ 11
- Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji,
- przyjmowanie dokumentów,
- przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego,
- podejmowanie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia doktoranckie,
- zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego (zawiadomienie o nieprzyjęciu na studia należy wysłać listem poleconym natomiast o przyjęciu listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru).
- Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego, z wyjątkiem sytuacji określonych w § 11 ust. 3.
- Przewodniczącym komisji rekrutacyjnych udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania przez nich postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych.
§ 12
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego są ogłaszane w postaci list wywieszanych w miejscu urzędowania komisji rekrutacyjnych. Mogą być równocześnie zamieszczane w formie elektronicznej na stronie internetowej Uniwersytetu Gdańskiego.
- Kandydaci mają prawo, w obecności członka komisji, do wglądu do dokumentów swojego postępowania rekrutacyjnego w terminie trzech dni od daty wywieszenia listy zakwalifikowanych kandydatów, w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten należy podać do wiadomości kandydatów.
§ 13
- Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego każdego kandydata sporządza się protokół. Protokół zawiera wykaz uzyskanych punktów z postępowania rekrutacyjnego.
- Protokół oraz decyzje podpisują: przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
§ 14
Po zakończeniu postępowania komisja rekrutacyjna sporządza:
- Listę alfabetyczną oraz rankingową (według liczby uzyskanych punktów) wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym,
- Alfabetyczną listę kandydatów przyjętych na studia doktoranckie wraz z punktacją z postępowania rekrutacyjnego, i wraz z protokołem z postępowania rekrutacyjnego przekazuje do Działu Kształcenia w terminie do 7 dni od sporządzenia.
§ 15
- Od decyzji komisji rekrutacyjnej przysługuje odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o nieprzyjęciu na studia doktoranckie. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia doktoranckie określonych niniejszą uchwałą Senatu UG i jej załącznikami.
- Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną ds. Studiów Doktoranckich powołuje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu UG.
§ 16
Decyzje w sprawie odwołań podejmuje Rektor, po rozpatrzeniu wniosku Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej ds. Studiów Doktoranckich. Decyzja Rektora jest ostateczna.
§ 17
Niestacjonarne studia doktoranckie są odpłatne. Wysokość i zasady odpłatności określa Rektor.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prorektor ds. Nauki
prof. dr hab. Grzegorz Węgrzyn
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Limit przyjęć na studia doktoranckie w roku 2011/2012 | 77.25 KB |
Zasady rekrutacji | 194.58 KB |