Uchwała nr 16/00 Senatu Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 30 listopada 2000 rokuw sprawie okresowej oceny nauczycieli akademickich
Na podstawie art. 104 Ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 65, poz. 385 z późniejszymi zmianami) oraz Statutu Uniwersytetu Gdańskiego (§§ 121 do 124), Uniwersytet Gdański przeprowadzi w terminie do 28 lutego 2001 roku okresową ocenę nauczycieli akademickich stosownie do zakresu obowiązków, o których mowa w art. 99 ustawy o szkolnictwie wyższym.
Kryteria i podstawy oceny nauczycieli akademickich zawarte w zał. 1 oraz harmonogram prac Komisji (zał. 2) stanowią integralną część uchwały.
Za przeprowadzenie okresowej oceny nauczycieli akademickich na szczeblu wydziału, jednostek pozawydziałowych i międzywydziałowych oraz Biblioteki Głównej odpowiedzialni są odpowiednio dziekani wydziałów, kierownicy w/w jednostek oraz Dyrektor Biblioteki Głównej.
Senat wyraża przekonanie o celowości powołania przez Rady Wydziału komisji oceniających dla poszczególnych kierunków studiów (instytutów) oraz komisji oceniającej członków komisji kierunkowych (instytuty) oraz prodziekanów. Prorektorów, dziekanów wydziałów oraz kierowników jednostek pozawydziałowych i międzywydziałowych ocenia rektor.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Marcin Pliński
Kryteria i podstawy oceny pracowników naukowo-dydaktycznych
-
Podstawę oceny wszystkich pracowników naukowo-dydaktycznych stanowi:
a) dorobek naukowo-badawczy ujęty według załączonego wzoru>
b) pisemna opinia kierownika jednostki organizacyjnej (katedry, zakładu), zawierająca ocenę
aktywności naukowej, dydaktycznej i organizacyjnej.
c) wynik opinii słuchaczy: opinie słuchaczy będą traktowane jako element uzupełniający opinię
kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej. -
W toku oceny kierowników jednostek organizacyjnych (katedr, zakładów i zespołów naukowo-badawczych) powinno się ponadto uwzględnić:
a) efekty rozwoju młodej kadry,
b) stopień partycypacji w badaniach ogólnopolskich (np. ilość uzyskanych grantów).
c) udział w organizacji życia naukowego (seminaria, sympozja, konferencje naukowe).
ZESTAWIENIE DANYCH DOTYCZĄCYCH DOROBKU NAUKOWEGO
Imię, nazwisko, stopnie i tytuł naukowy |
Obecnie pełnione funkcje |
|||
Miejsce stałego zatrudnienia (widział, instytut, katedra, zakład, pracownia) | ||||
Przebieg pracy naukowej | ||||
Uczelnia | Wydział | Specjalność | Data awansu | |
stopień magistra doktora dr hab. tytuł profesora zatrud. na etacie prof. nadz./zwycz.* |
||||
Dorobek naukowy | ||||
sumarycznie | w tym | |||
po ostatnim awansie | w latach 1997-2000 | |||
A. Publikacje naukowe 1. Książki ........................................................................ 2. Redakcja książek ....................................................... 3. Publikacje o zasięgu międzynarodowym ............... 4. Publikacje o zasięgu ogólnopolskim ...................... 5. Inne publikacje .......................................................... |
............................................ ............................................ ............................................ ............................................ ............................................ |
............................................ ............................................ ............................................ ............................................ ............................................ |
............................................ ............................................ ............................................ ............................................ ............................................ |
|
B. Prace o charakterze technologicznym i projektowym ............................................................ |
............................................ |
.......................................................................................... |
||
C. Udział (wygłoszony referat lub komunikat) w konferencjach (sympozjach): międzynarodowych ................................................. i ogólnopolskich ...................................................... |
............................................ ............................................ |
........................................................................................... .......................................................................................... |
||
D. Inne przejawy osiągnięć naukowych* 1. Doświadczenia zdobyte za granicą: stypendia, staże (ponad 3 mies.), wykłady, kontrakty. 2. Udział w rozwoju młodej kadry naukowej; liczba wypromowanych: mgr ................., dr .................., hab.1 ................... 3. Uzyskane fundusze na badania naukowe: Granty KBN, Badania Własne UG, inne (jakie?) 4. Udział w organizacji: seminariów, sympozjów, konferencji. 5. Członkostwo: komitetów redakcyjnych czasopism (krajowych/zagranicznych), stowarzyszeń naukowych (krajowych/zagranicznych), komitetów i rad naukowych. 6. Wyróżnienia i nagrody naukowe: krajowe/zagraniczne |
Do zestawienia należy dołączyć dokumentację: pełny wykaz dorobku naukowego (wg. podziału zawartego w pk. A, B, C, D) oraz inne dokumenty mogące mieć znaczenie dla oceny.
................. .............................................
Data podpis składającego informacje
* właściwe podkreślić
1 Liczba habilitacji wykonanych w zespole, którego kierownikiem jest osoba ankietowana.
WYKAZ DOROBKU ZA LATA 1997 - 2000
Nazwisko i imię ....................................................................................................................
Data urodzenia ....................................................................................................................
Data zatrudnienia ....................................................................................................................
Stanowisko /od roku/ ....................................................................................................................
Trener /instruktor/ ...................................................................................................................
I. OSIĄGNIĘCIA
-
Dydaktyczne
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................. -
Sportowe /w przypadku prowadzenia sekcji sportowych/
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................. -
Organizacyjne
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................. -
Inne /np. zdobyte uprawnienia instruktorskie, sędziowskie/
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
II. URLOPY
-
Bezpłatne /podać termin/
.................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................. -
Zdrowotne /podać termin/
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
III. WYRÓŻNIENIA
-
Nagrody Rektora
.................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................. -
Inne /nadane medale itp./
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.....................................................
data podpis
IV OPINIA BEZPOŚREDNIEGO PRZEŁOŻONEGO
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.....................................................
data podpis
------------------------------------
Kryteria i podstawy oceny pracowników dydaktycznych Studium Języków Obcych UG oraz Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych.
Podstawę oceny pracownika stanowi:
-
Regularność prowadzenia zajęć.
Przyjmując za niekwestionowaną zasadę systematyczne prowadzenie zajęć, ocena ulega obniżeniu w przypadku powtarzających się nieobecności, odwoływania lub zawieszania zajęć. -
Ankieta prowadzona wśród studentów.
Ankieta przeprowadzana jest wśród wybranej przez nauczyciela grupy lektoratowej.
Jej wyniki stanowią kryterium pomocnicze w opinii przedstawionej prze kierownika jednostki. -
Opinia kierownika zespołu językowego zawierająca ocenę udziału pracownika w pracach Studium Języków Obcych / Kolegium Kształcenia Języków Obcych.
Opinia powinna obejmować aktywność dydaktyczną, organizacyjną (w tym gromadzenie i udostępnianie materiałów dydaktycznych), opiekę nad nowozatrudnionymi pracownikami i praktykantami.
Ankieta o działalności bibliotecznej mianowanych pracowników bibliotecznych.
I. Działalność merytoryczna.
- Tworzenie systemów informacyjnych (budowa klasyfikacji, kartoteki wzorcowe, instrukcje opracowania zbiorów, współtworzenie oprogramowania komputerowego, współpraca w działalności normalizacyjnej).
- Działalność informacyjno-bibliograficzna (tworzenie bibliografii, zestawień tematycznych, bieżąca obsługa informacyjna użytkowników, wystawy zbiorów bibliotecznych).
- Gromadzenie zbiorów i gospodarka zasobami.
- Opracowywanie zbiorów - budowa warsztatu informacyjno-bibliotecznego (katalogowanie, klasyfikacja).
- Udostępnianie zbiorów.
II. Działalność organizacyjna.
- Pełnione funkcje kierownicze.
- Opracowanie koncepcji organizacyjnych (analizy, dokumenty organizacyjne).
- Organizowanie konferencji, narad, szkoleń, konsultacji.
III. Działalność dydaktyczna.
- Przysposobienie biblioteczne i szkolenie bibliograficzne.
- Prowadzenie praktyk studenckich.
- Szkolenia i praktyki wewnętrzne.
- Działalność metodyczno-szkoleniowa.
- Prowadzenie zajęć dydaktycznych poza biblioteką.
IV. Działalność naukowa (publikacje, artykuły, recenzje, referaty, komunikaty).
V. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
VI. Inna działalność (m.in. społeczna).
Harmonogram prac Komisji Oceniającej Nauczycieli Akademickich
- Termin zakończenia oceny w jednostkach organizacyjnych UG do 21.02.2001 r.
- Doręczenie negatywnej oceny komisji zainteresowanemu winno nastąpić do dnia 28.02.2001 r.
- Odwołania od decyzji komisji oceniającej zainteresowany ma prawo składać do dnia 14.03.2001 r.
- Posiedzenie Senackiej Komisji Odwoławczej nastąpi do dnia 28.03.2001 r.
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Kopia do wydruku | 90.26 KB |