Zarządzenie nr 96/R/19 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 30 października 2019 rokuw sprawie korzystania przez studentów i doktorantów z systemu Office 365 w Uniwersytecie Gdańskim
z dnia
30 października 2019 rokuStatus aktu: obowiązujący
Data wejścia w życie:
środa, 30 października 2019 rokuNa podstawie § 33 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 r. (ze zm.) – zarządza się, co następuje:
§ 1.
- W ramach Office 365, studenci i doktoranci Uniwersytetu Gdańskiego mają dostęp do:
- poczty elektronicznej;
- innych aplikacji i usług wyszczególnionych na www.ug.edu.pl/studenci/office365.
- Absolwenci UG oraz słuchacze studiów podyplomowych na UG mają dostęp do poczty elektronicznej.
- Adres e-mail ma postać: i.nazwisko.123@studms.ug.edu.pl, gdzie „i” to pierwsza litera imienia, a „123” to numer przypisany automatycznie przez system.
- Doktoranci dodatkowo otrzymują alias w formie imie.nazwisko@phdstud.ug.edu.pl.
- Skrzynki współdzielone mogą zostać założone na pisemną prośbę do Dyrektora Centrum Informatycznego.
§ 2.
- Dostęp do Office 365 aktywuje się na Portalu Studenta, pod zakładką Office 365.
- Aktywacja dostępu do Office 365 następuje po akceptacji niniejszego zarządzenia.
- Użytkownikowi Office 365 zabrania się używania jej do:
- łamania prawa;
- naruszania prywatności innych osób;
- działania na szkodę innych podmiotów, w tym nielegalnej dystrybucji materiałów objętych prawem autorskim;
- nieuzasadnionej studiami dystrybucji materiałów pornograficznych;
- podejmowania działań mogących zakłócić działanie jakichkolwiek usług i systemów, lub zmierzających do uzyskania do nich nieuprawnionego dostępu;
- masowego wysyłania niechcianej poczty, ani ułatwiania tego innym podmiotom;
- udostępniania swojego konta, w tym danych logowania, innym osobom.
- Użytkownik ponosi całkowitą odpowiedzialność za sposób w jaki korzysta z Office 365.
- W przypadku korzystania z Office 365 w sposób niezgodny z regulaminem, Uniwersytet Gdański może zablokować użytkownika bez uprzedniego powiadomienia.
- Zakłócanie działania usług Office 365 może też skutkować zablokowaniem konta przez usługodawcę – firmę Microsoft.
- Konto może zostać odblokowane na pisemny wniosek użytkownika, po ustaniu działań będących przyczyną blokady konta.
- Instrukcja korzystania z Office 365 jest dostępna na www.ug.edu.pl/studenci/office365.
- Administratorem Office 365 jest Centrum Informatyczne Uniwersytetu Gdańskiego.
- Administratorem danych w Office 365 jest Rektor Uniwersytetu Gdańskiego.
- Korzystanie z Office 365 jest bezpłatne.
§ 3.
- Konto w Office 365 jest zakładane w terminie do 30 dni od immatrykulacji.
- Konto w Office 365 jest ważne do końca trwania studiów plus 6 miesięcy.
- Przez 6 miesięcy od ukończeniu studiów, absolwenci mogą składać podanie o zachowanie konta pocztowego (bez pozostałych usług).
- W pozostałych przypadkach (w tym skreślenia z listy studentów), konto po 6 miesiącach jest dezaktywowane, a po 12 miesiącach usuwana jest cała jego zawartość.
- W przypadku przywrócenia na listę studentów, konto zostanie ponownie aktywowane w przeciągu 30 dni.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Regulamin korzystania z Office 365 w UG. | 443.11 KB |
Kopia do wydruku | 397.8 KB |
Ostatnia modyfikacja:
piątek, 15 listopada 2019 roku, 10:41Data publikacji:
piątek, 8 listopada 2019 roku, 11:24 Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Sławomir Ważny
Treść wprowadzona przez: Sławomir Ważny