fbpx Uchwała nr 26/00 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 listopada 2000 roku w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne, zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne w Uniwersytecie Gdańskim,... | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 26/00
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
30 listopada 2000 roku
w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów oraz zakresu egzaminów wstępnych na studia stacjonarne, zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2001/2002

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje

Na podstawie art. 141 ust . l ustawy z dnia 12 września 1990 roku o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 65, poz.385 z poz. zm.) Senat Uniwersytetu Gdańskiego na wniosek rad wydziałów określa następujące zasady i tryb przyjmowania oraz zakres egzaminów wstępnych na studia stacjonarne, zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne w Uniwersytecie Gdańskim, w roku akademickim 2001/2002.

§ 1

  1. Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na poszczególne rodzaje i kierunki studiów w ramach limitów przyjęć ustalonych przez Senat UG na wniosek rad wydziałów.
  2. Limity przyjęć na poszczególne kierunki studiów określa załącznik nr 6 do Uchwały Senatu UG.

§ 2

Przyjęcie kandydatów na I rok studiów następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, którego zasadniczym elementem jest egzamin wstępny, rozmowa kwalifikacyjna lub konkurs świadectw, bądź też kilka lub wszystkie z wymienionych form jednocześnie. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne kierunki studiów określaj ą załączniki nr l, 2, 3 i 4.

§ 3

Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.

§ 4

  1. Wyniki egzaminów wstępnych są liczone w skali punktowej.
  2. O liczbie punktów, niezbędnych do przyjęcia na studia, decydować będzie limit; przewiduje się przyjęcie osób, które osiągną tę samą liczbę punktów co ostatni przyjęty kandydat.

§ 5

Szczegółowe zasady przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego i okręgowego określa uchwała z dnia 25 listopada 1999 r.

§ 6

  1. Obywatel polski, który ukończył szkołę średnią za granicą może ubiegać się na ogólnych zasadach o przyjęcie na I rok studiów w Uniwersytecie Gdańskim pod warunkiem, że posiadane przez niego świadectwo dojrzałości (bądź świadectwo równorzędne) uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w kraju, w którym ukończył szkołę średnią. Nostryfikacji świadectwa dokonuje właściwy, ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o nostryfikację, kurator oświaty.
  2. Kandydaci wymienieni w ust. l mogą być dopuszczeni do postępowania rekrutacyjnego według zasad określonych w poniższych paragrafach.

§ 7

Kandydaci posiadający potwierdzony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej dyplom lub zaświadczenie o przystąpieniu do matury międzynarodowej ("International Baccalaureate") wydany przez Biuro IB w Genewie przyjmowani są na wybrany kierunek studiów w roku uzyskania dyplomu matury bez postępowania konkursowego. Zasada ta dotyczy wszystkich kierunków studiów UG z wyjątkiem kierunku - filologia, specjalność: filologia romańska /Wydział Filologiczno-Historyczny/, kierunków: matematyka i informatyka /Wydział Matematyki i Fizyki/ oraz z kierunku - biotechnologia /Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii UG i AMG/, na których obowiązują szczególne warunki uwzględniające maturę międzynarodową.

§ 8

  1. Kandydat ubiegający się o przyjęcie na I rok studiów magisterskich i zawodowych z wyłączeniem Wydziału Chemii powinien złożyć w teczce tekturowej z opisem /nazwisko i imię, adres zamieszkania, ewentualnie numer telefonu, kierunek studiów/ następujące dokumenty:
  1. podanie /druk podania UG/,
  2. kserokopię świadectwa dojrzałości,
  3. zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na obranym kierunku,
  4. wypis z dowodu osobistego (kserokopię strony 1.12. poświadczoną przez komisję rekrutacyjną lub szkołę),
  5. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej,
  6. dwie koperty /dużą i małą/ z adresem kandydata.
  1. Kandydat ubiegający się o przyjęcie na I rok studiów magisterskich i zawodowych na Wydział Chemii powinien złożyć w teczce tekturowej z opisem /nazwisko i imię, adres zamieszkania, ewentualnie numer telefonu, kierunek studiów/ następujące dokumenty:
  1. podanie /druk podania UG/,
  2. świadectwo dojrzałości w oryginale lub odpis o mocy oryginału, zaś maturzyści sprzed 1998 roku świadectwo dojrzałości w oryginale lub kserokopię świadectwa potwierdzoną przez upoważnionego członka komisji rekrutacyjnej względnie notariusza,
  3. zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na obranym kierunku,
  4. wypis z dowodu osobistego (kserokopię strony 1.12. poświadczoną przez komisję rekrutacyjną lub szkołę),
  5. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej.
  1. Kandydat będący słuchaczem Kolegium Nauczycielskiego w Elblągu, Suwałkach i Wałczu ubiegający się o przyjęcie na IV lub VI semestr studiów zawodowych eksternistycznych powinien złożyć w teczce tekturowej z opisem /nazwisko i imię, adres zamieszkania ewentualnie numer telefonu, kierunek studiów/ następujące dokumenty:
  1. podanie /druk podania UG/,
  2. oryginał świadectwa dojrzałości,
  3. zaświadczenie potwierdzające zaliczenie III lub V semestru w kolegium nauczycielskim,
  4. zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na obranym kierunku,
  5. 4 fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle,
  6. wypis z dowodu osobistego (kserokopię strony 1.12. poświadczoną przez komisję rekrutacyjną lub szkołę),
  7. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej,
  8. dwie koperty /dużą i małą/ z adresem kandydata.
  1. Kandydat ubiegający się o przyjęcie na I rok magisterskich studiów uzupełniających powinien złożyć w teczce tekturowej z opisem /nazwisko i imię, adres zamieszkania, ewentualnie numer telefonu, kierunek studiów/ następujące dokumenty:
  1. podanie /druk podania UG/,
  2. kserokopię świadectwa dojrzałości i kserokopię dyplomu ukończenia wyższych studiów zawodowych (lub zaświadczenie o ich ukończeniu),
  3. zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na obranym kierunku,
  4. wypis z dowodu osobistego (kserokopię strony 1.12. poświadczoną przez komisję rekrutacyjną lub szkołę),
  5. oryginał dowodu opłaty rekrutacyjnej,
  6. dwie koperty /dużą i małą/ z adresem kandydata.
  1. Kandydaci wstępnie zakwalifikowani do przyjęcia na studia winni złożyć w ciągu 7 dni po ogłoszeniu przez komisję rekrutacyjną listy wstępnej:
  1. świadectwo dojrzałości (maturzyści, którzy ukończyli szkołę średnią przed 1998 rokiem składają wyłącznie oryginał świadectwa dojrzałości; maturzyści z 1998 r. i 1999 r. składają oryginał świadectwa dojrzałości oraz dwa odpisy o mocy oryginału; maturzyści roku 2000 i 2001 składaj ą oryginał i odpis świadectwa dojrzałości).
    Kandydaci, którzy ukończyli szkołę średnią za granicą winni złożyć świadectwo dojrzałości po nostryfikacji albo zaświadczenie stwierdzające, iż kandydat otrzyma w danym roku świadectwo dojrzałości bądź świadectwo równorzędne po zatwierdzeniu przez władze szkolne danego kraju;
  2. świadectwo dojrzałości w oryginale i oryginał lub odpis dyplomu ukończenia wyższych studiów zawodowych (dot. kandydatów ubiegających się o przyjęcie na magisterskie studia uzupełniające),
  3. 4 fotografie o wymiarze 37 mm x 52 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle.

Uwaga; Nowoprzyjęci studenci mogą odebrać z dziekanatu odpisy świadectwa dojrzałości po 30 listopada.

  1. Studenci ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów są zobowiązani złożyć kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez dziekanat wydziału, na którym studiują z adnotacją roku i kierunku studiów zamiast oryginału świadectwa dojrzałości oraz dwóch odpisów o mocy oryginału.
  2. Kandydat wnosi opłatę w wysokości ustalonej przez Rektora UG na konto: WBK S.A. o/Gdańsk, nr konta 10901098-2857-128-00-0 z dopiskiem egzamin wstępny, podając formę studiów (studia stacjonarne, zaoczne, wieczorowe, eksternistyczne) oraz kierunek studiów. Dowód uiszczenia opłaty należy przedłożyć razem z podaniem. Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.
  3. Niespełnienie choćby jednego z podanych warunków w określonym terminie oznacza skreślenie kandydata z listy przyjętych.

§ 9

  1. Rekrutacja na studia (w tym ew. dodatkowa) winna zostać zakończona nie później niż do dnia 2 września 2001 roku.
  2. Dziekani wydziałów określą termin i miejsce składania dokumentów.

§ 10

Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzają komisje rekrutacyjne: wydziałowe, instytutowe dla określonego kierunku studiów oraz Kolegium Ekonomicznego i Kolegium Kształcenia-Nauczycieli Języków Obcych. Przewodniczących powołuje Rektor na wniosek dziekana. Jeżeli podstawą postępowania rekrutacyjnego jest egzamin lub rozmowy kwalifikacyjne, a liczba kandydatów jest znaczna, Rektor może wyrazić zgodę na powołanie kilku podkomisji, których przewodniczący wchodzą w skład komisji rekrutacyjnej. Skład komisji rekrutacyjnej obejmuje: przewodniczącego, sekretarza i co najmniej dwóch członków komisji.

§ 11

Członków komisji rekrutacyjnych, przewodniczących i członków podkomisji oraz egzaminatorów powołuje dziekan. Przewodniczących komisji i podkomisji powołuje się z grona dziekanów, dyrektorów instytutów, profesorów, docentów, doktorów habilitowanych oraz ewentualnie doktorów za zgodą rady wydziału. Egzaminatorami mogą być również osoby spoza UG powołane przez dziekana.

§ 12

Przedstawiciele samorządu studenckiego mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwatorzy na zasadach określonych przez dziekana (dyrektora instytutu).

§ 13

  1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
  1. przyjmowanie dokumentów,
  2. podejmowanie na podstawie dokumentów o dopuszczeniu kandydatów do postępowania rekrutacyjnego,
  3. zawiadomienie kandydatów o terminie egzaminu wstępnego ,
  4. przeprowadzenie egzaminów wstępnych,
  5. podejmowanie decyzji w sprawie przyjęć na studia.
  1. Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać zasad postępowania rekrutacyjnego ustalonych przez Senat Uniwersytetu Gdańskiego.
  2. Przewodniczącym komisji rekrutacyjnych udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania przez nich (w porozumieniu z komisją oraz przewodniczącym uczelnianej komisji rekrutacyjnej) postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych stosownie do zachowanych sprawności psychofizycznych.

§ 14

  1. Pisemna praca egzaminacyjna jest oceniana przy zachowaniu anonimowości jej autora.
  2. Pisemną pracę egzaminacyjną oceniaj ą co najmniej dwaj egzaminatorzy.
  3. W przypadku niezgodności ich opinii o stateczną punktację (ocenę) ustala przewodniczący komisji.
  4. Z prac sprawdzonych komputerowo należy losowo wybrać kilka prac i dokonać sprawdzenia przez co najmniej dwóch egzaminatorów. Z czynności komputerowego sprawdzania prac egzaminacyjnych pod nadzorem przewodniczącego sporządza się protokół.

§ 15

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
  2. W toku postępowania rekrutacyjnego wyniki są ogłaszane po zakończeniu każdej jego części.
  3. Kandydaci maj ą prawo w obecności przewodniczącego, członka, sekretarza lub egzaminatora wglądu do swych prac egzaminacyjnych w terminie ustalonym przez przewodniczącego komisji. Termin ten w sposób nie budzący wątpliwości należy podać do wiadomości kandydatów jednocześnie z ogłoszeniem list z wynikami egzaminów pisemnych.
  4. Kandydat może odwołać się od oceny pracy pisemnej do przewodniczącego komisji rekrutacyjnej w ciągu trzech dni od ogłoszenia oceny.

§ 16

Kandydat, który zgodnie ze szczegółowymi zasadami postępowania rekrutacyjnego, nie może być dopuszczony do dalszej części postępowania rekrutacyjnego, zostaje o tym zawiadomiony przez komisję rekrutacyjną.

§ 17

Kandydat może otrzymać zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych w toku postępowania rekrutacyjnego.

§ 18

  1. Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego każdego kandydata sporządza się protokół.
  2. Protokół zawiera: wykaz uzyskanych punktów z poszczególnych elementów postępowania rekrutacyjnego, numery zestawów pytań na egzaminie ustnym, sumę punktów.
  3. Protokół komputerowego sprawdzania prac zawiera: imię i nazwisko kandydata, sumę uzyskanych punktów, kod przydzielony danemu kandydatowi oraz wykaz losowo wybranych prac dodatkowo sprawdzonych przez egzaminatorów.
  4. Protokół podpisują: przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
  5. Wszystkie skreślenia i zmiany dokonane w protokole powinny być uzasadnione i potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.

§ 19

Po zakończeniu postępowania komisja rekrutacyjna sporządza i ogłasza dla każdego kierunku studiów:

  1. Listę alfabetyczną i rankingową (według liczby uzyskanych punktów) wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym.
  2. Listę osób wstępnie przyjętych na określony kierunek studiów:
    a/ alfabetyczną,
    b/ rankingową.
  3. Listę osób nie przyjętych z powodu nieuzyskania wymaganej liczby punktów:
    a/ alfabetyczną,
    b/ rankingową.
  4. Listę kandydatów przyjętych na studia (alfabetyczną).

§ 20

Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na I rok wybranego kierunku studiów, mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów prowadzonych w Uniwersytecie Gdańskim systemem stacjonarnym, wieczorowym i zaocznym, o ile zakres wymogów kwalifikacyjnych pokrywał się z pierwotnie obranym kierunkiem.

§ 21

  1. Od decyzji komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do uczelnianej komisji rekrutacyjnej w terminie 14 dni od daty wywieszenia list o nieprzyjęciu na studia.
  2. Uczelnianą komisję rekrutacyjną powołuj e Rektor.

§ 22

Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje Rektor UG.

§ 23

  1. Wolnym słuchaczem może zostać osoba, która uczestniczyła w postępowaniu rekrutacyjnym na dany kierunek studiów i nie została przyjęta na studia z powodu braku miejsc. Jeżeli na dany kierunek studiów przyjęte zostały wszystkie osoby spełniające kryteria rekrutacyjne, wówczas w charakterze wolnego słuchacza może być przyjęta osoba, która uczestniczyła w postępowaniu rekrutacyjnym na inny kierunek studiów o takich samych lub zbliżonych wymogach kwalifikacyjnych i nie została przyjęta z braku miejsc.
  2. Wolny słuchacz ma prawo do udziału w zajęciach dydaktycznych przewidzianych planem studiów na danym kierunku (wydziale).
  3. Decyzję w sprawie przyjęcia wolnego słuchacza w poczet studentów podejmuje dziekan według zasad ustalonych przez radę wydziału.
  4. Przed rozpoczęciem postępowania rekrutacyjnego dziekan określa termin i miejsce składania podań oraz podaje do wiadomości kandydatów zasady i tryb przyjęć wolnych słuchaczy na wydział.
  5. Limit przyjęć wolnych słuchaczy ustala Rektor na wniosek dziekana.
  6. Studiowanie w charakterze wolnego słuchacza jest odpłatne. Wysokość opłaty określa Rektor. Wolny słuchacz, który rezygnuje ze studiów nie później niż w ciągu 14 dni od rozpoczęcia I semestru, może na swój wniosek złożony do Rektora uzyskać zwrot wniesionej opłaty za zajęcia dydaktyczne. W pozostałych przypadkach rezygnacji opłata nie podlega zwrotowi.

§ 24

Studia zaoczne, wieczorowe i eksternistyczne są odpłatne. Wysokość i zasady odpłatności określa Rektor UG, zgodnie z § 80 Regulaminu studiów UG.

§ 25

Uchwała wchodzi w życie z dniem podania jej do publicznej wiadomości przez Rektora Uniwersytetu Gdańskiego.

Przewodniczący Senatu   
Rektor           
prof. dr hab. Marcin Pliński

Załączniki

ZałącznikWielkość
PDF icon Kopia do wydruku788.11 KB
Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz